Followers

Sedekah Sikit Pada Kawan-Kawan

Sunday, February 13, 2011

Lelaki Hensem VS Lelaki Tak Hensem


Apa pendapat anda pada lelaki hensem? Apa pula pendapat anda tentang lelaki yang tak hensem. Rasa-rasa soalan ini patut di jawab oleh kaum hawa..betul tak? Tapi kalo nyah-nyah nak jawab sama pun apa salah nyer. Betul tak akak~~~ heee...Tapi dari pandangan saya atau mungkin sesiapa yang bersependapat dengan saya. Ada jugak golongan hawa ini yang berfikiran " Lihat Kulit Buah, Dah Pasti Isinya Sedap ". Jangan macam tu cik kak...silap-silap luar jek cantik...dalam abis berulat...Bukan nak memperkecikkan atau memperlekehkan kaum hawa ni, cuma mari kita renung-renungkan bersama... Apa-apa pun, mari jeling-jeling sikit situasi-situasi seperti di bawah.

Situasi 1:
 Kalau lelaki handsome pendiam : 
Perempuan akan cakap "Woow, cool giler beb..."
 Kalau lelaki tak handsome pendiam : 
Perempuan akan cakap "Eh, perasan bagus..."


Situasi 2:
Kalau lelaki handsome berbuat jahat : 
Perempuan akan kata "Biasa la... Nobody's perfect"
Kalau lelaki tak handsome berbuat jahat : 
Perempuan akan cakap "Muka pun macam pecah rumah"


Situasi 3:
Kalau lelaki handsome menolong perempuan yang diganggu : 
Perempuan akan cakap "Wah.. Machonya.. My hero!"
Kalau lelaki tak handsome menolong perempuan yang diganggu : 
Perempuan akan kata "Nak buat baik konon...Entah-entah kawan dia.."


Situasi 4:
Kalau lelaki handsome dapat perempuan cantik : 
Perempuan akan kata "Sepadan sangat..Bagaikan pinang di belah dua"
Kalau lelaki tak handsome dapat perempuan cantik : 
Perempuan akan kata "Dah macam taik cicak...Mesti kena bomoh perempuan tuh!"


Situasi 5:
Kalau lelaki handsome ditinggal kekasih : 
Perempuan akan kata "Jangan sedih, kan saya ada.."
Kalau lelaki tak handsome ditinggal kekasih : 
Perempuan akan kata "(Terdiam...dok pandang atas bawah...lalu dalam hatinya berkata...patutlah kene tinggal...)"


Situasi 6:
Kalau lelaki handsome penyayang binatang : 
Perempuan akan cakap "Cute nyer... Penuh kasih sayang"
Kalau lelaki tak handsome penyayang binatang : 
Perempuan akan cakap "elok la tu...dah dekat sama dah"


Situasi 7:
Kalau lelaki handsome bawa BMW
Perempuan akan cakap "Memang matching la muka...Hebat luar dalam"
Kalau lelaki tak handsome bawa BMW : 
Perempuan akan cakap "Bang, bos bagi pinjam ke?"


Situasi 8:
Kalau lelaki handsome tak mau bergambar : 
Perempuan akan cakap "Pemalu tu..."
Kalau lelaki tak handsome tak mau bergambar : 
Perempuan akan kata "Elok pun...buat cacat gambar jek..."


Situasi 9:
Kalau lelaki handsome menuang air ke gelas perempuan : 
Perempuan akan cakap "Romantik nyer..."
Kalau lelaki tak handsome menuang air ke gelas perempuan : 
Perempuan akan cakap "Lepas ni ko basuh sekali tau..."


Situasi 10:
Kalau lelaki handsome bersedih hati :
Perempuan akan cakap "Let me be your shoulder to cry on"
Kalau lelaki tak handsome bersedih hati : 
Perempuan akan kata "Oiii...ko ni lelaki ke apa...hati kulit bawang..."

Hehehe...kalau kau orang antara golongan orang perempuan yang ada dalam situasi-situasi di atas, bawak-bawak la betaubat...jangan bersangka manis itu sedap...silap hari bulan boleh kerat kaki kene kencing manis...hahaha...renung-renungkan yek...

7 comments:

mira_nas said...

actually kan.. tak kisah sangat lelaki tu hensem ke tak.. asalkan baik perangainya dan taat pada agama.. hensem tu kira bonus la

nelly said...

yup .setuju dengan mira .
semua ada keebihan sendri ..
=)

Jom baca :
Geli dengan cicak !!

Amri Abd Rani said...

kelakar baca situasi2 tu,

dulu muda2 suka yg lawa, alhamdulillah Allah makbulkan..
bila umur dah meningkat, nk yg sayang giler ngan kita, pun Allah kabulkan..Pakwi dpt kedua2nya n beriman pun..

tp kalau xdpt yg lawa, cukup dgn yg syh giler ngan kita....memadai dan amat bermakna...

biruhornet said...

nnnnnnaaaaaiiiisssss!!!!

alongizhamhadi said...

heeee...no komen...

Eza said...

hehhe..hensem tp prangai xhensem xgune gak kan.baek carik yg biasa2 je

Latest entry:Mamat ni kalau tak berlagak,tak sah...haih.

alongizhamhadi said...

betul...betul...betul...mcm sy...sy budak baek...heee...